• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ventilera

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Säger samma sak! Var glad att du inte hamnar i detta träsk. Läs trådar och se hur folk mår och lever på grund av detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Inkasso

När man är överskuldsatt och kämpar arsle av sig att lösa, förhandla, betala och försöka göra rätt för sig. Vid en kontroll av ett av mina ärenden som jag hade betalade in 400 kr på har två dagar senare påfört 405 kr i ränta... Jag vill bara gråta.
Jag har 30-40 fordringsägare. Det är heltidsjobb att hålla de i schack och hålla alla nöjda. HUR ska man då orka när skulderna inte ens minskar...
 

galactico

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
6 Januari 2015
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Dom har alla på sin sida. Systemet är uppbyggt på så sätt. Det ska vara drygt och jobbigt att överklaga. Jobba, betala skatt och håll käften. Då är du en bra medborgare.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Och betala ockerräntor. Åh, jag blir galen! och krafterna tar slut.
På söndag ska jag ta mig i kragen och gå igenom alla mina ärenden och kolla om några fler luras. Maila de snällt och se vad de svarar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Drömmen om ett normalt liv

Det kanske inte hör hemma här men herregud vad korkad man är för att ha satt sig i denna sits. Vilket bra liv man hade innan lånen. Att man inte förstod och uppskattade det.
Om jag kommer ur detta ska jag spara utdrag ur detta forum för att påminna mig om att aldrig någonsin hamna i detta träsk.
Önskar alla här stort lycka till och låt oss hjälpas åt att lämna detta träsk och sluta göda denna bransch.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Får psykbryt...på riktigt

Man aldrig ur detta låneträsk. Hela systemet är konstruerat så att du inte kan ta ut dig. Så jäkla sinnessjukt. Har mailat alla ansvariga myndigheter - tingsrätten, kronofogden, konsumentverket, finansinspektion, datainspektionen. De bara skyller på varandra. N

ågon skrev att man diskuterar med branschorganisation?! Ja det är säkerligen rätt väg att gå. Jäckla urpuckon. När ska de lyssna på oss och hjälpa oss?!

Vi har ingen chans att bestrida ocker räntor och usla avtalsvillkor särskilt nu när Lexbase reggar allt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Lexbase kan fara åt helvete! Hoppas verkligen att både sidan och dom som ligger bakom sidan går under.

Som om folk inte hade nog med problem redan. Nu ska även deras ekonomi blottas...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Samlingslån

Är det inte det jävligt att man oavsett hur mycket man kämpar för att komma ur detta med många gånger oskäliga räntor och villkor blir dubbelt bestraffad eftersom räntorna förstör ens möjligheter att få samllingslån? Jag vill bara gråta och ge upp. Jag orkar inte mer. De har vunnit över mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp